Ägg ägg mera ägg ät så får du skägg

Ja, den sången har nog alla hört någon gång.
Den verkar dock inte vara sann för annars hade jag haft tomteskägg vid det här laget.
Jag är helt såld på ägg och älskar att äta äggröra till frukost så såklart blev det äggröra idag när jag hade så mycket tid.
Om någon annan är lika sugen som jag är så lägger jag ut receptet här:




Antal portioner: 1

Färdig på: ca. 10 min

Ingredienser:
1

6 6 ägg
1 1 dl Kelda mellangrädde
0.5 0.5 tsk salt
1 1 krm svartpeppar
4

hur gör man? :

Vispa ihop ägg och grädde. Krydda med salt och peppar.
Hetta upp en stekpanna och häll smeten i pannan.
Låt äggröran stelna under omrörning på låg värme, tills smeten blivit mjuk och krämig.



Så här ska en riktig äggröra se ut:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0